در خط مقدم نبردها

قرار بود در این وبلاگ سلسله یادداشت هایی را در مورد بریتانیا بنویسیم. هنوز به جمع بندی خاصی در مورد چگونگی انجام این کار و پرداختن به این موضوع نرسیدم. ولی به هر حال برای شروع امروز یادداشتی را از روزنامه اعتماد انتخاب کردم. با این عنوان :

در خط مقدم نبردها : گزارشی از وضع زنان نظامی انگلیسی در افغانستان
 
یادداشت محمدالشافعی از دو منظر حائذ اهمیت بود. هم از جهت وضعیت امروز ارتش در کشورهایی همچون بریتانیا که شکل بین الملل تر آن در ناتو به چشم می خورد و هم مقایسه بین جایگاه زنان در جوامع پیشرفته ای چون بریتانیا با کشورهای جهان سوم و بعضا" عقب افتاده ای چون ایران.
اصل یادداشت از روزنامه اعتماد :
 
گزارشی از وضع زنان نظامی انگلیسی در افغانستان
در خط مقدم نبردها
محمدالشافعی

ترجمه؛ سیدایمان ضیابری

زنان سرباز و نظامی بریتانیایی با درجه ها و رسته های مختلف در خط مقدم تسلط نظامی بر ولایت هلمند افغانستان حضور دارند؛ جایی که اقدامات نظامی با بمب گذاری های انتحاری اعضای طالبان سوار بر موتورسیکلت ها یا اتومبیل های حاوی مواد منفجره که در خیابان های لشکگر و روستاهای قندهار کمین کرده اند، پاسخ داده می شود.

الشرق الاوسط با کمک کاپیتان جیمز بل وی تحلیلگر اقتصادی سابق که با هدف به اهتزاز درآوردن پرچم بریتانیا بر بام جهان، زندگی شهری پرسروصدا را در خدمت سرویس ارتش به مقصد افغانستان ترک کرد، توانست با افسران و سربازان متعددی از رسته ها و درجات مختلف در اردوگاه باستیون در وسط صحرای هلمند دیدار کند....[ادامه]
 
 



 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد