عواقب خوانش از نوع پروستی یا کسی یه مکتب حسابی سراغ نداره؟

  • « ممکن است نوع ارتباط با دنیا بزرگ و شریف، یا کوچک و غیر قابل اعتنا باشد، اما مربوط بودن به حتی پست ترین سازمانها به مراتب بر تنهایی ترجیح دارد. مذهب، گرایش به قوم یا ملت، هر رسم و هر اعتقاد، هر اندازه پوچ و قابل استحقار باشد، اگر فرد را به دیگران وابسته کند، پناهگاهی است از جدایی که آدمی بیش از هر چیز از آن هراسناک است».

            «گریز از آزادی»

                   اریش فروم

 

  •  « هیچ کس به من نگفته بود کتاب هام را بفروشم. خودم به این فکر افتادم. اما خیلی دلم می خواست یک نفر پیدا می شد که به من می گفت چه کار کنم».

            «شاه کلید»

            جعفر مدرس صادقی

 

 

   کلاید، یادته یه بار بهت گفتم شدیدا دلم می خواد پیرو یه مکتب بشم؟...مثلا ذن... گرچه هیچ چی از ذن نمی دونم ... و گرچه من واسه این چیزا زیادی بی اعتقادم ... و زیادی تنبل ... و شکاک ... .

واسه همیناس که الان بد جوری هوس کرده م  یه بار دیگه « شاه کلید» رو بخونم، بسکه یاد راوی های مدرس صادقی افتاده م؛ اولیش هم راوی  شاه کلیده... (نکنه طرف خود منم؟!).

نظرات 1 + ارسال نظر
نوید دوشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:09 ب.ظ http://bottles.blogsky.com

به نظر من آثار وابستگی از جدایی خیلی خطرناکتره در بیشتر موارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد